De grote stappen snel thuis aanpak van verkiezingscampagnes is uitgewerkt. Politieke micro-targeting en strategische data-analyses zorgen dat verkiezingen worden gewonnen. Achter iedere stem zit een burger. Exact weten waar de achterban zit, wie de achterban is en wat de achterban drijft bepaalt de kans op succes. Permanente campagne is een losse flodder als er geen gedegen plan onder ligt. Politieke Academie helpt verkiezingen te winnen.
NTR TV-programma “What the Hague” testte de analyses van Politieke Academie in de praktijk van het campagne voeren. De test slaagde 100%.
Daar waar de data-analyses gedisciplineerd worden ingezet zijn betere verkiezingsresultaten geboekt. Een goede vergelijking kon worden gemaakt tijdens de laatste gemeenteraadsverkiezingen waar van drie verschillende partijen een onderscheid kon worden gemaakt tussen afdelingen die wel en afdelingen die geen toegang hadden tot de analyses. In alle gevallen was het verschil significant.



Drie kaarten vormen de basis van de uitkomsten van de analyses. De stembureaukaart met stembureaugebieden, de buurtkaarten met de kansen op succes en de postcode-kaarten voor de micro-targeting.
Stembureau/volume kaart

Buurt/rasterkaart

Postcodekaart

Alle kaarten en grafieken worden via een interactief webportaal beschikbaar gesteld. Dit webportaal stelt u in staat om diepgaande analyses te maken om tot een gedegen campagneplan te komen of strategie te ontwikkelen voor permanente campagne.
Naast de analyses voor afzonderlijke gemeenten is het ook mogelijk maatwerk te verzorgen. Te denk valt aan analyses voor regio’s, provincies of het hele land. Samenhang tussen gemeenten en kiezers-DNA via zogenaamd giga-pics helpt om structuur aan te brengen in complexere en meer omvangrijke campagnes. Zelf-organiserende campagneteams om campagnes uit te laten voeren via de campagne-app van Politieke Academie. Top-X kaarten helpen bij meer specifieke prioriteitstellingen, net als de kaarten waarin kans op succes wordt gecombineerd met volume aan potentiële kiezers. Neem contact op om alle mogelijkheden te bespreken.