Boeken

Politieke Academie heeft twee eigen boeken uitgegeven. Permanente Campagne is nog te bestellen. Meer mensen naar de stembus is helaas uitverkocht. Eventueel zijn digitale exemplaren beschikbaar.

Boek Permanente Campagne
BESTELLEN

Het enige Nederlandstalige handboek over verkiezingscampagnes in Nederland. Het boek besteedt in 224 pagina’s full-color ruime aandacht aan innovatieve instrumenten, deels binnen stichting Politieke Academie ontwikkeld en succesvol in praktijk gebracht.

Voor politieke partijen en individuele politici die op zoek zijn naar strategieën om een duurzaam contact met de kiezer op te bouwen. Vol met concrete voorbeelden en casussen.

UITVERKOCHT

Precies weten waar de stemmen vandaan komen of te halen zijn zodat u de kiesgerechtigde burger kunt opzoeken en bij de volgende verkiezingen nog succesvoller kunt zijn? Dat kan.

Een handleiding voor gemeenten, provincies, waterschappen en één ieder die verkiezingen organiseert of belang heeft bij een hogere opkomst.

Het boek is uitverkocht, maar digitale exemplaren zijn mogelijk beschikbaar. U kunt daarover contact met ons opnemen.

Wetenschappelijke publicaties

Senior onderzoeker en analist Joost Smits van Politieke Academie publiceert met regelmaat wetenschappelijke publicaties over het werk van Politieke Academie. Ze zijn voor u beschikbaar.

Verkiezingen vergeleken
Toelichting bij artikel van N R C Handelsblad 1 mei 2 0 1 5

Vaak lijken verkiezingen grote verschuivingen te tonen. Dat kiezers op drift zijn, dat alles onvoorspelbaar is. Aan verlies van partijen bij verkiezingen wordt dan grote betekenis toegeschreven. Dat ze “uitgespeeld” zijn, dat ze hun aantrekkingskracht voor de kiezer hebben verloren. Maar is dat ook zo?

Verkiezingen vergeleken
Toelichting bij artikel van N R C Handelsblad 1 mei 2 0 1 5

Vaak lijken verkiezingen grote verschuivingen te tonen. Dat kiezers op drift zijn, dat alles onvoorspelbaar is. Aan verlies van partijen bij verkiezingen wordt dan grote betekenis toegeschreven. Dat ze “uitgespeeld” zijn, dat ze hun aantrekkingskracht voor de kiezer hebben verloren. Maar is dat ook zo?

Verkiezingen vergeleken
Toelichting bij artikel van N R C Handelsblad 1 mei 2 0 1 5

Vaak lijken verkiezingen grote verschuivingen te tonen. Dat kiezers op drift zijn, dat alles onvoorspelbaar is. Aan verlies van partijen bij verkiezingen wordt dan grote betekenis toegeschreven. Dat ze “uitgespeeld” zijn, dat ze hun aantrekkingskracht voor de kiezer hebben verloren. Maar is dat ook zo?

Verkiezingen vergeleken
Toelichting bij artikel van N R C Handelsblad 1 mei 2 0 1 5

Vaak lijken verkiezingen grote verschuivingen te tonen. Dat kiezers op drift zijn, dat alles onvoorspelbaar is. Aan verlies van partijen bij verkiezingen wordt dan grote betekenis toegeschreven. Dat ze “uitgespeeld” zijn, dat ze hun aantrekkingskracht voor de kiezer hebben verloren. Maar is dat ook zo?

Verkiezingen vergeleken
Toelichting bij artikel van N R C Handelsblad 1 mei 2 0 1 5

Vaak lijken verkiezingen grote verschuivingen te tonen. Dat kiezers op drift zijn, dat alles onvoorspelbaar is. Aan verlies van partijen bij verkiezingen wordt dan grote betekenis toegeschreven. Dat ze “uitgespeeld” zijn, dat ze hun aantrekkingskracht voor de kiezer hebben verloren. Maar is dat ook zo?

Verkiezingen vergeleken
Toelichting bij artikel van N R C Handelsblad 1 mei 2 0 1 5

Vaak lijken verkiezingen grote verschuivingen te tonen. Dat kiezers op drift zijn, dat alles onvoorspelbaar is. Aan verlies van partijen bij verkiezingen wordt dan grote betekenis toegeschreven. Dat ze “uitgespeeld” zijn, dat ze hun aantrekkingskracht voor de kiezer hebben verloren. Maar is dat ook zo?

Blogs

Regelmatig schrijft Politieke Academie artikelen op basis van door haar uitgevoerd onderzoek.